12 november 2005

Tiurleik 2005


Det blir litt seint å fortelle nå om tiurleiken i april/mai 2005, men jeg husket på at jeg har jo noen fine bilder som det kan være artig å legge ut. Bildene er kanskje litt uskarpe, men jeg tror dere får et inntrykk:

På det første bildet ser man tiurbæsj, legg merke til fyrstikken (som er av den store typen).
Dette er skikkelig "sigarer"











På det neste bildet har storkaren dukket opp!










Og her får ei røy "gjennomgå"....













Dette er første gangen jeg har opplevd røy på spillplassen, har flere ganger tidligere sett tiurene som slåss og spiller seg men aldri røy. Dette var en STOR opplevelse, desverre ble bildene litt uklare - har også en video som jeg kan se om jeg får lagt ut.

Det anbefales til alle jegere (og andre) å reise ut i skogen i april/mai for å oppleve tiurleik.

Ingen kommentarer: